15 Nisan 2014 Salı

Henüz İzlemeyen Kaldıysa : Koş Milkha Koş /Bhaag Milkha Bhaag


Biyografi, drama ve tarih kategorilerinde yer bulan bir Hint filminden bahsetmek istedim sizlere. Filmi izlememin en büyük nedeni IMDB puanının 8,4 olmasıydı. Şimdi yazıyı yazarken yeniden baktım, 8,5'e yükselmiş.

Öncelikle bu filmi izlemeyenler için verilebilecek en önemli hatırlatma ile başlayalım; film 189 dk. sürüyor. Yani benim gibi gece uykunuz kaçıp da saat 01.00 da izlemeye kalkarsanız, 04.20 de kalkarsınız bilgisayar başından :)

Film Hint filmi ve filmde kullanılan dil Hintçe. 2013 yapımı filmin senaryosu; Hint asıllı atlet Milkha Singh'in hayat hikayesinden esinlenerek oluşturulmuş. Hindistan ve Pakistan arasında başlayan toprak bölünmesinin, insanların hayatında yarattığı izleri anlatmakta ayrıca.  

Klasik Hint filmlerinde olduğu gibi, bol bol Hint müziği ve dansı var filmde :) Nasıl bir enerjidir bu, ne çok seviyorlar dans etmeyi dedirten cinsten. Baş rolde Farhan Akhtar yer almakta ve çok başarılı bir performans sergilediğini söyleyebilirim. Zaman zaman çok üzüldüm, zaman zaman da çok güldüm filmi izlerken. 

İstemek başarmanın yarısıdır sözünün filmi çekilmiş, ismini de "Koş Milkha Koş" koymuşlar aslında. Aile kavramı, adalet kavramı, ülkelerin politik ilişkileri, disiplin ve kararlılık ile ilgili mesajlar verilen film, en sevdiklerim arasına girdi. 

Filmin adından da anlaşılacağı gibi baş rol oyuncumuz koşucu. Bu kadar başka ipucu yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder